Activiteiten

Inschrijfbegrotingen

 Besteksfase
 In deze fase maken wij een inschrijvingsbegroting, dit is een detailbegroting gelijk aan die van de  DO fase echter met dit verschil dat voor alle materiaal, materieel en onderaannemers offertes worden aangevraagd.
De volgorde van de werkzaamheden zijn :
  •  Het opstellen van de complete inschrijfbegroting, incl. ABK en staartkosten.
  • Het aanvragen van prijzen in de markt.
  • Het bepalen van de hoeveelheden en verwerken in de inschrijfbegroting.
  • Het nabellen en spiegelen van de offerte’s 
  • Het afprijzen van de inschrijfbegroting inclusief offerte’s verwerken
  • Het eenmalig doorspreken en bijstellen van de inschrijfbegroting.
  • Het verwerken van de 1e nota van inlichtingen (als zijnde het een aanbesteding is).
  • Het uitleveren van de inschrijfbegroting.
 
Om tot bovengenoemd resultaat te komen sturen wij dus op het budget vanuit de DO raming, onderdelen welke afwijken vanuit het DO ontwerp en van invloed zijn op de uiteindelijke eindprijs zullen bespreekbaar worden gemaakt dmv het opstellen van een lijst van Afwijkingen en/of Aanvullingen. Hieruit volgt de dan eerder genoemde 1e nota van inlichtingen.
 Nu weten we dat het project de werkelijke kosten 99,9% benader en er dus geen zaken als een post onvoorzien dient te worden meegenomen. Echter de marktwerking blijft altijd een onzekere factor en is afhankelijk van “de honger”op de bouwmarkt.